onsdag 18. april 2012

Kakekakebakebake

Jeg har jo bakt kake, UTEN å legge ut bilder og oppskrift. Dette er min første marsipankake som ble laget til min kjære far da han i går fylte år. Jeg kan si at den ble god og slikt, så tenkte jeg skulle dele oppsriften.


Sukkerbunn:
5 egg og 260 g sukker vispes veldig veldig lenge.

Så tilsettes 3/4 ts bakepulver, 100 g hvetemel og
100 g potetmel. Det røres inn. Ikke lenge, men på svak kraft. Helles i en rund form med bakepapir i bunnen. Stekespå 160 grader i 40 minutter.

(Jeg lagde to sånne, så velg selv hvor mange lag du vil ha) Skjær sukkerbrødet med brødkniv. Legg en bunn på fatet.


Jeg brukte først sukkerbrød, så vaniljekrem, så sukkerbrød, så kokte bringebær, så sukkerbrød, så krem med bittesmå sjokoladeflak, så sukkerbrød og såå krem og sååååå marsipanlokk.

Marsipanlokket kjevles ut med melis og snus ofte mens man gjør det.

Jeg valgte å dynke et av sukkerbrødene i appelsinjus og cognac. Det er veldig godt. (Ikke for mye da)



Jeg brukte physalis, jordbær, sjokolade og kakepyntefarger til pynt. Sjokoladen smeltet jeg og lagde mønster på et bakepapir og satte det i kjøleskapet.






namnam, hilsen Aila

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar