søndag 11. mars 2012

Kino i år

Jeg har gått uvanlig mye på kino i 2012. Jeg går vanligvis kanskje 5 ganger på et år. Men i år har jeg altså sett.

The Descendants, Into the White, Pus med støvler, Nader og Simin, Thale. JEG syns det er mye altså. Tenkte jeg skulle fortelle litt om det.


Nader og Simin - et brudd
Veldig overaskende, gir deg et innblikk i et annet samfunn og et veldig bra hverdagsdrama om Simin som vil forlate Iran og mannen som vil bli igjen og ta vare på den senile faren. Fine filmen. 6!



Pus med støvler
Måtte se den på norsk i 3D og satt i en sat stappfull med småunger som ikke helt tok sexreferansene, hehe. Kjempesøt, kul og morsom film hvor de endelig brukte 3D bra! kozzz 5!


The Descendants
Var skeptisk til denne, men kjære far ville se den. Den overgikk mine forventninger og hadde mye humor uten å være veldig typisk Hollywood. (litt langtekkelig?)5!


Thale
Denne var jeg usikker på, men veldig nysgjerrig. Og Thale var både overaskende og fin. Feelgood uten å være klisje. Veldig naturlig manus og fin, fin slutt. 5 eller 6? vet ikke


Into the White
Så denne her for bare et par timer siden. Veldig, velig fin. Jeg liker hvordan tyskerne er så veldig tyske og engelskmennene, veldig engelske. Alvorlig film, men jeg lo likevel. Det eneste teite med filmen var de fire siste ordene i epiogen. Men det får dere finne ut selv. 6!

Snakkes a 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar